Lapsen äänen kuuleminen

Tässä on Francescan posti nonnolle eli isoisälle, ihana palaute lapsenlapselta!

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

"tässä on nonnolle talo ja mä tein sen ite paintilla. paljon terveisiä sinne

Toivoo minä äiti ja Amanda!!! kiitos kun nonno kuljettaa meitä kaikkialle ja

tekee hyvää ruokaa ja on kiltti!!!! mulla on ollu tosi kivoja päiviä ja kaikkea hyvää teille T:Francesca! Kiitos mummulle kun pääsin radioon!

 

Francesca oli LuDe radiossa kanssani viime tiistaina ja keskustelimme mm Helsingin siivoustalkoista.

Kun kaupunkilaiset osallistuvat innokkaasti siivoustalkoisiin, säästyy 100 000 euroa. Kysyin mitä Francesca haluaisi niillä euroilla tehdä? Ensin tuli ihmettely, että "Miksi ihmiset heittävät roskat maahan kun on roskiksia?" "Istutetaan kaupungille kukkia ja pensaita ja hankitaan lintuja"

 

Seuraava kysymys oli mihin käytetään kouluverkon supistamisesta säästyvät eurot?

"Kouluihin lisää opettajia ja pienempiä ryhmiä "helpottaa opettajan työtä"

 

Kuunnellaanko sinun mielestäsi lasta päiväkodissa ja koulussa?

Onko nuoria kuultu kouluverkon supistamisasiassa?

Olen ollut mukana työryhmässä, jossa kaupungin eri virastojen ihmiset ovat miettineet, miten lapsenääni tulisi kuulluksi! Olen sitä mieltä, että lapsia ja nuoria täytyy kuulla - heillä on myös hyviä ajatuksia!

Irma