Tässä on hyvä uutinen ainakin itään ja kaakkoon - hammashoitoajan peruminen, siirtäminen ja omien jonotietojen katselu on ollut mahdollista kesäkuusta lähtien koillisen Helsingin hammashoidon asiakkaille. Nyt tätä mahdollisuutta tarjotaan myös itäisen ja kaakkoisen hammashoidon asiakkaille. Asiakkaan tunnistus tapahtuu verkkopankkitunnuksilla. Ensimmäinen hammashuollon vastaanottoaika täytyy vielä edelleenkin varata puhelimitse hammashoidon ajanvarauksesta, missä terveydenhuollon ammattilainen arvioi hoidon tarpeen ja kirjaa asiakkaan hammashuollon sähköisten palvelujen käyttäjäksi.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Tavoitteena on tarjota asiakkaille ajasta ja paikasta riippumatonta palvelua sekä vapauttaa hammashuollon henkilöstövoimavaroja hoitotyöhön. Jos tällä toimella saadaan lisää aikaa hoitoihin, niin se on todella hyvä asia. Hammashoitoon on hirvittävät jonot, olisi mukaa tietää kuinka moni on jo joutunut siitymään yksityiseen hoitoon. Toivon, että tällä konstilla hoitoon päästään nopeammin, ei taida pikaisesti jonoja kuitenkaan purkaa. Hammassärky on karmeaa ja terveillä hampailla on ilo hymyillä. Irma