Joulu on vietetty ja kiltti olen ollut, kun lahjoja sain. Kirjat ovat suosikkilistalla ykkösenä, sillä lomalla on mukavaa lukea. Tällä lomalla olen lukenut jo kaksi kirjaa, ensimmäinen oli Tuula-Liina Variksen Irma - erityisen hyvä tarina suomalaisen naisen elämästä - aikamoinen kohtalo oli kaimalla.

Toinen kirja on nimeltään Sattumuksia Brooklynissa ja sen on kirjoittanut Paul Auster. Tämä Austerin kirja piti tiukasti otteessaan ja suosittelen lämpimästi luettavaksi. Kirja on hauska, älykäs ja viehättävä tarina yhden perheen ja heidän ympärillään olevien ihmisten tarinoista. Minua kirja viehätti siksikin, että Brooklyn on tuttu kaupunki, vaikken ole siellä vielä käynytkään. Tätini eli nuoruutensa, koko aikuisikänsä ja vanhuutensa Brooklynissä, siellä hän myös kuoli. Tädin tarinat olivat mielessä kun luin kirjaa ja kuvittelin kirjan henkilöiden elämää Brooklynissa. Lisää Auster lisää! Näin toivottiin tänään Hesarissa ja samaa mieltä olen!

Seuraavaksi käyn Sofia Oksasen Puhdistuksen kimppuun ja odotan innolla tätä lukuelämystä. Lisää Puhdistuksesta kun olen lukenut kirjan.